Şcoala încearcă să faciliteze ruperea barierelor dintre:
- Copil şi părinţi;
- Copil şi dascăli;
- Părinţi şi şcoală.
Deosebit de eficiente sunt activităţile prin care părinţii învaţă să îşi cunoască copilul: şcoala părinţilor, activităţi comune, copii – părinţi, lectorate, comunicări perseverente.
În clasa pregătitoare, părinţii oferă şcolii cel mai preţios dar, copilul. Acesta este ca o mlădiţă fragilă, pe care şcoala se angajează:
- să-l protejeze;
- să-l înţeleagă;
- să-l ajute;
- să-l instruiască;
- să-l educe
şi în mod deosebit, să-i dea încredere şi forţa de a se ridica, de a se afirma, ca un om integru, capabil să-şi etaleze sublimul uman prin cele mai preţioase moduri de exprimare.
Cheia succesului se află însă, în colaborarea intensivă între familie, şcoală şi copil, colaborare pe care o dorim pe tot parcursul şcolarităţii.