Management


Management

Echipa manageriala

 
FUNCTIE NUME
Director prof.Chitu Marian
Director adjunct prof.Tudose Sorina
Coordonator proiecte/programe educationale si extrascolare prof.Sotir Camelia

Extras din ROFUIP /04.07.2022 

TITLUL III: Managementul unităţilor de învăţământ
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
Art. 16
(1)Managementul unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică este asigurat în
conformitate cu prevederile legale.
(2)Unitatea de învăţământ cu personalitate juridică este condusă de consiliul de
administraţie, de director şi, după caz, de directori adjuncţi.
(3)Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, conducerea unităţii de învăţământ se consultă,după caz, cu toate organismele interesate: consiliul profesoral, personalul didactic auxiliar,personalul nedidactic, reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate federaţiilor sindicalereprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar, care au membri înunitate, consiliul reprezentativ al părinţilor şi asociaţia părinţilor, consiliul şcolar al elevilor,
sucursalele asociaţiilor reprezentative ale elevilor, acolo unde este cazul, autorităţile
administraţiei publice locale, precum şi cu reprezentanţii operatorilor economici implicaţi în susţinerea învăţământului profesional şi tehnic, inclusiv dual şi/sau în desfăşurarea instruirii practice a elevilor.
Art. 17
Consultanţa şi asistenţa juridică pentru unităţile de învăţământ se asigură, la cererea
directorului, de către inspectoratele şcolare, prin consilierul juridic.

CAPITOLUL V: Tipul şi conţinutul documentelor manageriale
Art. 28
Pentru optimizarea managementului unităţii de învăţământ, conducerea acesteia elaborează documente manageriale, astfel:
a)documente de diagnoză;
b)documente de prognoză;
c)documente de evidenţă.
Art. 29
(1)Documentele de diagnoză ale unităţii de învăţământ sunt:
a)rapoartele anuale ale comisiilor şi compartimentelor din unitatea de învăţământ;
b)raportul anual asupra calităţii educaţiei din unitatea de învăţământ;
c)raportul anual de evaluare internă a calităţii.
(2)Conducerea unităţii de învăţământ poate elabora şi alte documente de diagnoză privind domenii specifice de interes, care să contribuie la dezvoltarea instituţională şi la atingerea obiectivelor educaţionale.
Art. 30
(1)Raportul anual asupra calităţii educaţiei se întocmeşte de către director şi directorul
adjunct/directorii adjuncţi, după caz.
(2)Raportul anual asupra calităţii educaţiei se validează de către consiliul de administraţie,
la propunerea directorului, în primele patru săptămâni de la începutul anului şcolar.
Art. 31
Raportul anual asupra calităţii educaţiei este făcut public pe site-ul unităţii de învăţământ sau, în lipsa acestuia, prin orice altă formă.
Art. 32
Raportul anual de evaluare internă (RAEI) se întocmeşte de către comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii, se validează de către consiliul de administraţie, la propunerea coordonatorului comisiei, şi se prezintă, spre analiză, consiliului profesoral.
Art. 33
(1)Documentele de prognoză ale unităţii de învăţământ realizate pe baza documentelor de diagnoză ale perioadei anterioare sunt:
a)planul de dezvoltare instituţională, respectiv planul de acţiune al şcolii pentru
învăţământul profesional şi tehnic (PAS);
b)planul managerial;
c)programul de dezvoltare a sistemului de control managerial.
(2)Directorul poate elabora şi alte documente de prognoză, în scopul optimizării
managementului unităţii de învăţământ.
(3)Documentele de prognoză se transmit, în format electronic, comitetului reprezentativ al părinţilor şi asociaţiei de părinţi, acolo unde există, fiind documente care conţin informaţii de interes public.
Art. 34
(1)Planul de dezvoltare instituţională constituie documentul de prognoză pe termen lung şi se elaborează de către o echipă coordonată de către director, pentru o perioadă de 3-5 ani.
Acesta conţine:
a)prezentarea unităţii: istoric şi starea actuală a resurselor umane, materiale şi financiare, relaţia cu comunitatea locală şi organigramă;
b)analiza de nevoi, alcătuită din analiza de tip SWOT şi analiza de tip PESTE etc.;
c)viziunea, misiunea şi obiectivele strategice ale unităţii;
d)planificarea tuturor activităţilor unităţii de învăţământ, respectiv activităţi manageriale,obiective, termene, stadii de realizare, resurse necesare, responsabilităţi, indicatori de performanţă şi evaluare.
(2)Planul de acţiune al şcolii (PAS) pentru unităţile de învăţământ profesional şi tehnic
corelează oferta educaţională şi de formare profesională cu nevoile de dezvoltare
socioeconomică la nivel local, judeţean şi regional, stabilite prin Planul regional de acţiune pentru învăţământ (PRAI) şi Planul local de acţiune pentru învăţământ (PLAI).
(3)Planul de acţiune al şcolii (PAS) se realizează în baza ghidului de elaborare emis de către Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic.
(4)Planul de dezvoltare instituţională, respectiv planul de acţiune al şcolii (PAS) se dezbate şi se avizează de către consiliul profesoral şi se aprobă de către consiliul de administraţie.
Planificarea strategică, respectiv planul de acţiune al şcolii (PAS), pentru unităţile de
învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică care şcolarizează în învăţământ
profesional şi tehnic este elaborat, pentru o perioadă de 3-5 ani, de către o echipă
coordonată de către director, în colaborare cu partenerii şcolii, şi se aprobă de către consiliul de administraţie.
Art. 35
(1)Planul managerial constituie documentul de acţiune pe termen scurt şi se elaborează de către director pentru o perioadă de un an şcolar.
(2)Planul managerial conţine adaptarea direcţiilor de acţiune ale ministerului şi
inspectoratului şcolar la specificul unităţii, precum şi a obiectivelor strategice ale planului de dezvoltare instituţională la perioada anului şcolar respectiv.
(3)Planul managerial se dezbate şi se avizează de către consiliul profesoral şi se aprobă de către consiliul de administraţie.
(4)Directorul adjunct întocmeşte propriul plan managerial conform fişei postului, în
concordanţă cu planul managerial al directorului şi cu planul de dezvoltare instituţională, care se aprobă de către consiliul de administraţie.
Art. 36
Directorul ia măsurile necesare, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi. Planul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial va cuprinde obiectivele, acţiunile, responsabilităţile, termenele, precum şi alte componente.
Art. 37
Documentele manageriale de evidenţă sunt:
a)statul de funcţii;
b)organigrama unităţii de învăţământ;
c)schema orară a unităţii de învăţământ/programul zilnic al unităţii de învăţământ
antepreşcolar/preşcolar;
d)planul de şcolarizare.    

 

REGULAMENTE

 

 

DOCUMENTE MANAGERIALE       

  • Plan de Dezvoltare Institutionala 2017-2021
  • Plan Managerial 2017-2018
  • Plan operational 2017-2018

Plan dezvoltare institutionala 2017-2021 

                                                                                                                                   

       

 
 
 
 
 

Scoala Gimnaziala Nr.32 Bucuresti 
 : Strada Sportului Nr.21 Bucuresti,Sector 2

 : 021.6556240

 : scoala_32@yahoo.com